Strefa relaksu

/ Strefa relaksu / Zamiennik cukru

Dodano: 2018-05-24

Zamiennik cukru

Tekst ukazał się w wiosenno-letnim wydaniu „Spiżarni Smaków”, nr 1/2018

Autor: WERONIKA BORKOWSKA

Zamiennik cukru

CZY ZDROWA DIETA OZNACZA CAŁKOWITĄ REZYGNACJĘ Z ULU­BIONYCH SŁODKOŚCI? WRĘCZ PRZECIWNIE! SŁODKI SMAK CUKRU MOŻEMY Z POWODZENIEM UZYSKAĆ DZIĘKI JEGO NATU­RALNYM ZAMIENNIKOM.

Biały cukier, spożywany w zbyt dużych ilościach, może mieć negatywny wpływ na nasze zdro­wie. Już samo kontrolowanie jego zawartości w gotowych produktach nie należy do najprostszych zadań, dlatego podczas opracowywania domowego menu warto spróbować znaleźć jego odpowiednik.

 

Miód

Zawiera witaminy A, B1, B2, B6, B12 i C, a także mikroelementy, takie jak potas, żelazo, kobalt czy magnez. Zwróćmy uwagę na jego rodzaj: gryczanym posłodzimy kawę, wielokwiatowy możemy wykorzystać do wypieków, a lipowy, w połączeniu z gorącą owsianką z malinami, doda nam energii na cały dzień.

 

Daktyle

Są bogate w antyoksydanty i wspomagający procesy trawienne błonnik. W zdro­wej kuchni znajdą zastosowanie jako mus daktylowy. Przygotujemy go łatwo w kilka minut, miksując blenderem miękkie owoce. To znakomity dodatek do słodkich kanapek i naleśników!

 

Syrop klonowy

Jest mniej kaloryczny od miodu, a przy tym niepozbawiony cennych wartości odżywczych. Ten kanadyjski przysmak o pięknym, złocistym kolorze sprawdzi się jako naturalny słodzik do lodów bądź gofrów.

 

Sok z brzozy

Znajdziemy w nim łatwo przyswajalne przez organizm elektrolity potasu, fosforu i wapnia. Możemy więc traktować go jako naturalny napój izotoniczny! Będzie idealnym składnikiem letniej lemoniady z miętą i imbirem.

 

Cynamon

Przyprawa znana i wykorzystywana już w starożytności. Pobudza krążenie i ma właściwości przeciwzapalne. Stanowi słodkie uzupełnienie mlecznych koktajli owocowych i jogurtowych deserów.